Chock

Anders väckte mig i morse när han skulle iväg på ett jobb och berättade att det hade snöat jättemycket under natten. Jag hade inte kunnat gissa hur mycket. Jag fick verkligen en chock när jag gick upp en timme senare och såg hur mycket det verkligen var. Deprimerande är väl det minsta jag kan säga.

Idag har jag inte haft en bra dag. När jsg vaknade kände jag lite huvudvärk och var yr. Höll på att svimma när jag kokade min morgongröt. På förskolan var det ett väldans liv och min huvudvärk blev värre. På eftermiddagen blev det migrän och jag spydde. Gick hem 14.30 istället för 16.00. Tog två Panodil Zapp och sov i två timmar. Jag mådde så mycket bättre när jag vaknade.

Jag längtar så vansinnigt mycket tills jag är klar med skolan och får jobba på riktigt. Jag vill inget hellre än att ha ett måndag-fredag jobb. Känner nu att det är så jobbigt att vara på praktiken nästan 40 timmar och sen jobba på helgerna. Hinner och orkar inte med mycket i veckorna. Har en rejäl hög med tvätt som behöver fixas. Kanske kan fixa det imorgon. Har en del plugg också som behöver göras.

I tisdags var jag på bio med Madde. Vi såg The Bounty Hunter. Vår favoritskådis Gerard Butlers senaste film. Han är bara så läcker. Vi satt nästan och dreglade när han gick runt nyduschad iklädd bara ett badlakan. :-)

På lördag ska jag på Heartbreak med några av brudarna från Subban. Det blir nog lugnt för min del, ska upp och jobba på söndag. Känner mig inte så taggad heller måste jag säga... Men jag har redan betalat så det är bara att klä upp sig och gå dit.

Imorgon ska jag boka ny tid för att fixa mina naglar. De har växt så mycket och är superlånga nu. Jag hoppas på att få en tid på måndag eller tisdag då jag är ledig. Ska även baka muffins till ungarna på försklan då. Tänkte bjuda på lite fika på onsdag.

Imorgon ska Anders eventuellt åka hem till sin svåger. Båda två har gått av jouren idag så det blir mycket öldrickande i helgen. Om han gör det så ska jag ha lite spa här hemma. Fotbad, ansiktsmask, noppning av ögonbryn och dylikt. Superhärligt.

Jag ska bli bättre på att blogga, det har varit lite dåligt med den biten på senaste tiden. Har haft så mycket att göra. Vill kunna lägga in fler bilder också. Tror att jag ska önska mig en digitalkamera i examenspresent. Får man önska sig saker då man tar examen från högskolan? Jag ska iallafall göra det och hoppas på det bästa :-)

Nu ska jag kika runt lite och försöka bli inspirerad. Vill göra något fint med mina naglar. Kanske lite rosaglittriga tippar? Jag älskar ju rosa... :-)

Puss


Kommentarer
Postat av: Marielle

Hej gumman! :)

Hoppas du får en underbar helg! :D

2010-04-23 @ 11:24:44
URL: http://marielle06.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0