Så trött på allt

De flesta som känner mig vet att jag blir sjuk ofta. För två veckor sedan låg jag med en dunderförkylning och hade feber till och från i fem dagar. Nu är det dags igen. Jag var till hälsocentralen i fredags och fick reda på att jag har bihålsinflammation. Men tro inte att jag fick antibiotika för det. Nej, jag fick en kortison nässpray. Som jag nu märker inte fungerar. Kul... Det blir till att ringa hälsocentralen imorgon igen. Det kliar dessutom i mina öron så jag håller på att bli galen. Jag måste får antibiotika nu, annars jävlar.

Min praktik går bra och det är kul att vara ute och jobba. Jag har lärt känna personalen och barnen rätt bra. Det blir nya tag nu då påsklovet är över och fler barn kommer tillbaka. Ska se till att fixa mina uppgifter så att de blir klara snabbt. Problemet är bara att jag får så svårt att koncentrera mig när jag har problem med mina öron. Men jag får se till att det fungerar ändå.

Igår var det fest för min svärmor. Hade tur och fick klänningen på posten i fredags och den passade! Den är ju ganska djupt ringad i ryggen så det var svårt att hitta en bh som passade. Så min lösning blev nipple-covers och dubbelhäftande tutt-tejp. Festen var iallafall mycket trevlig och alla var väldigt stiliga. Har tyvärr inga bilder eftersom min mobil inte fungerar som den ska och jag vet inte om Anders hittade batterier till vår kamera.

I fredags var det fylleslag här hemma igen. Det blir det ju alltid när Anders kusiner kommer. Jag mådde inte alls nå bra och var så förbannad att det kokade i hela mig. Det är jättekul att de vill komma upp och hälsa på men det är nästan lika roligt när de åker igen...

Om någon funderar på hur det går med min viktminskning så kan jag berätta att det går åt helvete. I och med att jag har varit sjuk så har jag inte kunnat träna alls och det är den viktigaste biten för mig. Maten har jag redan klar för mig hur jag ska göra med så det är att röra på mig som är viktigt. Jag grät när jag gick från hälsocentralen i fredags för jag var så besviken. Utan antibiotika kommer jag inte bli frisk och jag kommer inte kunna gå ner i vikt.

Jag känner nu att jag är konstig halsen och jag har inte pratat än. Jag får se om jag skrämmer livet ur grabbarna när de vaknar och jag börjar prata. Igår kväll var jag hes och det är jag säkert nu också. För er som undrar varför jag skriver antibiotika istället för penicillin så är det för att jag är allergisk mot penicillin. :-)

Puss


Kommentarer
Postat av: Madde

Inge roligt att vara sjuk :/ speciellt inte när man har mkt att göra :( hoppas att dom kan hjälpa dig på hälsocentralen imorn!

Det var verkligen meningen med den där klänningen hehe ;) och det såg jätte fint ut!

Å du om du behöver lr vill så är det bara att ringa lr nått, jag finns här :)

puss å kram

2010-04-11 @ 19:21:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0