Det händer bara mig

Ibland händer det konstiga och knepiga grejer som jag funderar på om andra också får vara med om.

Häromdagen när jag jobbade kom det en kille och slet åt sig en av våra muggar och tog vatten. Då sa jag "ursäkta men det kostar två kronor att ta vatten om man inte har ätit hos oss". Vi måste ta betalt för vatten eftersom vi har pappmuggar som är ganska dyra och det är ett väldigt stort svinn på dem. Killen slet då upp två kronor ur sin ficka, häver ur sig att jag är en "jävla nazist" och att vi är idioter alliopa som jobbar på Subban. Jag kunde inte ens bli arg, killen vet ju knappast vad en nazist är om han kallar mig för det. Det roliga är att han handlade mat i restaurangen bredvid oss, varför inte dricka vatten där då?

Den här lilla historien är lite roligare. I torsdags på min lunch började jag blöda näsblod. Det verkligen bara rann blod. Fick stopp på det och kunde återgå till jobbet. När jag på kvällen då hade slutat jobba och satt på bussen hem, ensam, så börjar det naturligtvis blöda igen. Jag satte ena handen under näsan och började leta igenom min väska efter papper. Hade så klart inget. Det jag fick göra då var att slita upp ett par nyinköpta TROSOR ur en kasse som ja hade med mig. Så där satt jag på bussen, själv, med ett par trosor upptryckta i ansiktet...

Är det någon annan som råkar ut för sånt här?

Det gäller att ha lite distans till sig själv och kunna skratta. Jag tycker iallafall att näsblodshistorien är värd att berätta. :-)

Puss 


Kommentarer
Postat av: Morsan

Hahaha!!!! Då kan jag med glädjande nyheter säga:

- DET HÄNDER BARA DIG!! hahaha!!! ;)

2010-06-19 @ 12:45:40
URL: http://marleneeriksson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0