Djurliv

Ibland får jag vara med om en del roliga saker.

En dag förra veckan när jag och Anders var ute på en kvällspromenad såg vi en igelkott. Det var typ den andra jag har sett i hela mitt liv. Den var jätterädd och satt med taggarna utåt. Jättegullig.

I lördags när jag promenerade till köpis på morgonen när jag skulle jobba såg jag två rådjur på vägen vid Mikaelsgården. De var nog ute på villovägar, inte mycket skog i närheten där. En liten stund senare, när jag nästan var framme vid köpis såg jag en vildkanin hoppa runt på en gård.

Igår när jag gick hem från förskolan såg jag tre små fågelungar. Jättesöta. Jag tog fram mobilen och knäppte kort på dem. Då började en mås attackera mig. Den flög mot mig jättemånga gånger och jag blev livrädd. Så jag fick springa hem, från gamla hälsocentralen.



Igår kväll när jag och Anders kom hem från vår promenad såg jag en katt halta över gatan och den hoppade in bakom vårt hus. Jag ville titta till den och se att allt var ok. Den bor i vårt hus så hade det inte varit det så hade vi kunnat säga till. Vi hittade katten i en buske och den hoppade fram när vi kom. Den hade inte alls gjort illa sig utan den hade bara fastnat. I sitt eget halsband. På något vis hade den fått in en tass och kunde inte komma loss. Så vi hjälpte den!!

Mycket ska man vara med om :-)

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0