Min helg

Den här helgen har varit händelserik och regnig.

Fredagen började med att vi var på Manges utspark. Som vanligt var vi sent ute och höll på att missa allt. Anders är alltid sen och trodde väl att det skulle vara lätt att parkera. Icke. Efter att ha surrat runt ett tag kom han på att en jobbarkompis har garage i stan så han ringde och frågade om vi fick parkera utanför det. Det fick vi, så vi hann med utsparken. Blev lite besviken när vi hittade på familjen, bara jag och Anders som var uppklädda... De andra klädde upp sig till kalaset på kvällen.

På kvällen blev det mat och trevligt sällskap. Vi åkte hem ganska tidigt.

Igår var jag på bröllop. Elina som jag gick i gymnasiet med gifte sig med sin Oscar. Det var det första bröllopet jag någonsin varit på. Jättefint. Jag blev tårögd när jag såg Elina. Hon var jättefin i sin vita klänning. Det var lite för kristligt för min smak men allting passade perfekt till Elina och Oscar.

Resten av lördagen var ganska värdelös. Bara en massa regn och tjafs. Inte så kul alls.

Idag har jag varit barnvakt. Mia och Stefan bygger ett uterum så jag passade på att vara med Tindra ett par timmar. Vi gick till Ove Jansson och köpte glass. Sen sov hon ett tag och sen lekte vi lite. Nu på kvällen har jag och Anders ätit tacos och tittat på Shutter Island. Helt värdelös film. Hatar när man ser filmer och ångrar sig efteråt. De timmarna hade jag kunnat göra något mycket roligare.

Nu är Anders och jobbar och jag äter honungsmelon. Mums.

Veckan som kommer ska jag ägna åt plugg och träning.

På lördag ska jag sitta bänkad framför tv:n som mamma och pappa hela dagen. Kronprinessbröllop då. Jag tycker om vår kungafamilj så det ska bli roligt att se. Det ska bli spännande att se vad kronprinsessan väljer för klänning. Mamma och jag ska tvinga pappa att laga mat. Jag ska få honom att laga en trerätters middag :-)

Nä nu skriker den andra halvan av min melon. Den vill också bli uppäten.

Puss  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0