18:e Maj

Min älskling fyller år idag. Köpte en leksak till honom i present. En frigolitanka som man laddar och slänger upp i luften så ska man skjuta ner den med en tillhörande pistol. Riktigt roligt faktiskt.

Spenderade ett gäng timmar hos Marlene på förmiddagen. Så skönt att prata med henne. Vi förstår varanra precis. Kanske för att vi ärliga mot varandra. Vi är ju varandras motsatser men fungerar så bra ihop ändå. Love her. Hon hjälpte mig att bleka håret. Ja gott folk, jag har redan tröttnat på att vara brunett. Så det så.

På eftermiddagen ringde jag och bokade ny tid för naglarna. Behövs verkligen för jag slog i en idag så den sprack. Får ha ett plåster på så att nageln inte lossnar.

Jag ringde även till vikarieförmedlingen för att anmäla mig. Fick prata med någon snorkig person som redan nu visste att jag inte kommer få något jobb i sommar. Visst sa jag men jag vill gärna anmäla mig ändå. Så hon tog mina uppgifter och nån ska ringa och boka in mig på en intervju. Finns ju chans till jobb i höst iallafall.

På fredag ska jag vara på förskolan mellan 8.30-10.00. Ska vara där medan pedagogerna har ett möte.

Imorgon ska jag åka en sväng till pappas jobb och skriva ut en del papper. Sen så är det plugga som gäller för hela slanten. Ska också träna med Anders.

På torsdag ska jag städa lägenheten när Anders är och jobbar. Sätta upp gardiner ska jag definitivt göra. Har inte haft några på ett par veckor nu. Det ser så tomt ut. Funderar på att köpa blommor till balkonglådorna och göra det lite finare där ute. Om jag har råd när lönen kommer ska jag köpa markisväv och sy till balkongen. Vill göra lite fint där ute så att det blir roligare att sitta där. Det är ju trots allt det enda ute vi har.

Imorgon ska jag måla mina naglar också. Mörkblå ska de bli. Köpte den färgen häromdagen, skitsnygg. Den döljer mina skarvar också.  

Nu ska jag borsta tänderna och krypa ner i sängen. Har som sagt en del att stå i imorgon.

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0