Huslig?

Så var denna arbetsdag till ända. Ida sov över och kom till jobbet mer än en halvtimme försent men det gjorde inget eftersom det var så rent. På Subway var det rätt mycket folk. För att vara subban alltså. Kul att jobba när det är folk iallafall.

Nu sitter jag här hemma och funderar på om jag ska orka stryka gardinerna och hänga upp dem. Det lutar stark åt att jag inte kommer att göra det. Håller iallafall på att tvätta så jag måste ta bort den torra tvätten från ställningen.

Jag har tagit fram biffar som jag ska grilla till maten. Till det blir det klyftpotatis, sallad och rödvinssås. Mumma.

Imorgon är det jobb igen för hela slanten. Stänger kl 16.45. Direkt då bär det av till svärfar för kalas. Det är jag som står för cateringen. Mackor är beställda. Det blir bra det.

Klockan 20.00 ikväll ska jag göra något väldigt roligt. Åka med Anders till familjeläkarjouren. Det verkar inte bättre än att han har dragit på sig halsfluss. Hoppas att jag inte blir drabbad också. Jag mår ju inte heller direkt bra. Ska be Paula om att de kollar upp varför jag är trött jämt och jag känner mig yr rätt ofta. Kan ju ha brist på järn eller så. Jag har inte mått bra på fem månader nu. Har varit sjuk i perioder och har inte tagit igen mig helt mellan dem. Börjar bli trött på att vara hängig hela tiden.

Veckan som kommer har jag som vanligt fullt upp. Ska ta igen tre dagar på praktiken och så är det jobb och plugg som står på schemat. Sist men inte minst Anders boot-camp som jag ser fram emot.

Ska kolla till biffarna nu och se om de har tinat.

Puss  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0