Jourtid

Igår morse ringde jag till hälsocentralen på grund av mitt öra. Jag fick en jourtid kl 10.30. Det brukar vara en del väntan på jourtider men att sitta i 45 minuter är lite väl långt. När jag väl fick komma in så var det till en utländsk läkare som var risig på svenska. Han fattade inte heller hur jag kunde ha lock i örat eftersom det såg så bra ut. Problemet var bara att han tittade i fel öra. Det var ju höger öra som jag hade problem i och han tittade i vänster öra eftersom han satt mittemot mig... När han tittat i rätt öra så bestämde han sig för att rengöra det, typ suga ur all skit i det. Örondropparna hade lagt sig som en propp på trumhinnan så därför hörde jag inget. Gissa om det var skönt när proppen var borta och jag kunde höra igen.

I morse gick jag upp i tid för att åka till högskolan. Var smart nog att kolla Bb först. Det visade sig att min lektion är inställd. Så idag blir det till att plugga hemma hela dagen. Känner verkligen att jag kan göra det nu. Lägenheten är städad och koncentrationen är tillbaka. Idag ska jag se till att få massor gjort. Om det kommer fler inlägg här under dagen så är det för att jag pausar.

Funderar på att göra en liten rensning bland mina kläder och lägga ut på Tradera. Jag har inget av värde men nån kanske vill köpa något. Ska kolla vad jag har för sommarkläder också. Har säkert en del där också som jag inte använder. Mina skor behåller jag dock. :-)

Ska fixa och trixa lite nu.

Puss 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0