Trist och tråkig

Vår balkong är den mest trista, tråkiga och gråa jag vet. Den ser förjävlig ut. Förra året ville vi måla om golvet men färgen som ska användas är för giftig för att vi skulle få göra det...

Förra året köpte jag två blomlådor som jag ska sätta upp i år. Vill ha blå och rosa blommor i dem. Ska även köpa några krukor och ställa dem på golvet. I år ska jag göra balkongen till en mysig oas. Jag vill kunna mysa där ute. Äta frukost där med Anders på helgerna. Sitta ute på kvällarna och spela kort.

Så här ser det ut nu.





Det jag ska göra är att köpa markisväv och sy till dem och sätta upp så att balkongen blir avskärmad från grannarna. Sätta upp balkonglådorna med fina blommor i. Köpa krukor och ställa dem i hörnet som syns på den översta bilden. Vi ska även lägga ut en matta, typ konstgräs, så att det döljer det fula golvet.

Jag ska även bygga två nya saker. Plattan som syns på den här bilden är rutten så den ska bytas ut. Ska nog även ställa blommor där.



Även det här trappsteget ska bytas ut.



Bara att vänta på lönen då så kan jag sätta igång. Det kommer bli superbra.

Puss


Kommentarer
Postat av: Madde

Blir spännande att se resultatet! Man kanske blir bjuden på fika där någon dag?! ;)

2010-05-25 @ 12:53:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0