Upptagen

Jag har haft så mycket att göra de senaste dagarna att det inte har hunnits blogga något. I onsdags efter praktiken åkte vi ut till stugan. Jag, Anders, Ann och Micke sov över. I torsdags fortsatte vi att bygga staketet som de hade börjat med tidigare. Sakta men säkert växer det fram. Kommer bli så skönt att slippa springa efter Midas när vi är där.

I torsdags när vi kom hem köpte Anders pizza och jag åt youghurt till middag. Det blev en tidig kväll, så skönt. 

I fredags fick jag kliva upp kl 5 för att hinna till köpis och städa kl 5.30. Eftersom Anders också skulle jobba så kunde jag inte ta bilen utan fick cykla. Naturligtvis regnade det nå enormt. Kul. Tur att det går fort att cykla, det är ju inte så långt. Efter köpis cyklade jag hem och tvättade Pelle och Gittans täcken. Hade bokat grovtvätten och tvättade åt dem eftersom de var i Österrike. Vid 11 tiden gick jag till bussen och åkte till Subban för att jobba. När klockan var 16 och jag tänkte gå hem dök ingen upp för att jobba 16-19.15 passet. Efter många om och men och en fantastisk Frida som ringde alla på listan kunde Kajsa jobba. Blev kvar i 40 minuter extra. Om det inte hade varit för att vi skulle grilla på kvällen så hade jag stängt, men som sagt vi hade planer. Tillsammans med Ann och Micke igen belägrade vi Pelle och Gittans hus och grillade. Jag grillade kyckling. Mums var det.

Anders gick upp vid sex på lördagsmorgonen och åkte och jobbade. Själv gick jag upp vid åtta. Ångrade mig senare, var så trött. Jobbade själv på Subban mellan 12-16. Lugn dag men det är roligt att jobba med Morsan och Cassandra. Bestämde med Morsan att jag ska hem till henne på tisdag. Trevligt. Massor med kaffe kommer det bli... På lördagskvällen åt vi mat från McDonald´s. Jag åt en sallad med grillad kyckling. Vi tittade på två filmer innan sängen ropade våra namn. Det blev Town Creek och Bröllopsfotografen. Den överraskade mig faktiskt. Den var rolig samtidigt som den hade en allvarlig underton.

Igår var det jobb för hela slanten för min del. Först köpis och sen hela dagen på Subban. Efter jobbet handlade jag lite på City Gross. Sen hämtade jag Anders på jobbet. Till sist åkte vi och grillade igen hos Pelle och Gittan.

Idag har jag en miljon saker att göra. Har skrivit en lista som jag ska se till att kunna stryka över. Frukost först. Yoghurt med banan och passionsfrukt, ett par knäckemackor med philadelphiaost och en kopp te. Så får det bli.

Puss   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0