Saturday

Igår gjorde jag min sista dag på praktiken. Kommer att sakna förskolan, det har varit jätteroligt att vara där. Men de ska hålla kontakt med mig via mail och så ska jag fortfarande hjälpa dem med sommarfesten.

Igår jobbade jag mellan 16.00-19.00. Det var det längsta passet i min jobbkarriär. Av dåliga anledningar... Frida gick kl 17.00 så då blev jag ensam. På mina två timmar som jag stod ensam hade jag 13 kunder. Det var så tråkigt så jag höll på att dö. Jag drack två latte och en halv liter vatten bara för att hålla mig vaken.

I tisdags var jag till Paula för att prata om min vikt och nu har jag ju ett riktigt mål att jobba mot, Gran Canaria om fem månader. Det vi kom fram till är att jag ska kämpa för att gå ner 10 kilo tills den 28:e september. Så nu är det bara att kämpa. Jag ska äta rätt och promenera varje dag. All träning utöver det är ett plus. Jag ska skriva upp allt jag äter för att visa Paula. Det kan ju fortfarande vara så att jag äter lite fel. Det känns så mycket lättare att kämpa nu när jag har ett riktigt mål. Jag vill ju kunna gå i bikini på Gran Canaria...

Min dag ser ganska enkel ut. Jobba mellan 12.30-14.30 och sen är det plugga för hela slanten som gäller.  Ska vara chaufför till Anders, Mange och Stefan också. De ville vara hos oss och festa men det sa jag nej till. Jag behöver verkligen plugga. Funderar på att åka en snabb sväng till Forsbacka närmare kvällen. Tuva och Nova ska sova där så jag tänkte träffa dem en liten sväng.

Nu är det dags för frukost iallafall. Fiberhavregrynsgröt med äppelmos och lättmjölk. Till det blir det en stor härlig kopp te. Mums.

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0