Lösa tänder och lite shopping

Det blev inget jobb för mig igår då det var helt dött på stan. Istället tog jag tillfället i akt och spenderade lite pengar :-) Jag köpte ett träningsset på Stadium. Rosa t-shirt och grå tights, 199kr för båda. Är det inte så att man känner sig mer motiverad att träna när man har riktiga kläder? Jag köpte också fyra tubtoppar på H&M. De är som bh:ar vilket är superskönt eftersom jag aldrig tycks hitta en bh som sitter skönt. Det kan ju bero på att jag inte vet vilken storlek jag egentligen har. Jag köpte tre ljusskålar på Indiska också. Två är blå och passar för värmeljus. En är stor och i den ska jag ha ett blockljus och blå stenar. Köpte även två små vaser och plastblommor på IKEA. Nu ska det vårstädas. Jag började röja igår och jag ska göra klart när IKEA har fått in gardinerna jag vill ha. Ingen ide att göra något mer just nu, jag vill storstäda allt på en gång. Till och med tvätta fönstrena.

Jag beställde två strandklänningar på Ellos igår. Får se om jag kan ha dem. En är onesize och den andra är storlek 38. Den köpte jag mest som motivation inför Gran Canaria.

Hela dagen igår kliade det i mina öron precis som det gjorde när jag hade öroninflammation. Så när jag lade mig droppade jag i ett par örondroppar. Vet inte varför men mitt öra är nu helt igenpluggat och jag är stendöv på höger öra. Har försökt med Revaxör utan framgång. Är det lika imorgon får jag ringa till hälsocentralen. Det är ju skitkonstigt att inte höra...

Jag har iallafall satt igång med pluggandet. Känns bra. Mindre bra är ju att jag måste vara inne hela dagen och plugga när solen skiner utomhus... Ska ta mig en eller ett par långpromenader under dagen. Det ska ju behövas om jag ska kunna plugga. Det finns ju inget bättre än frisk luft som piggar upp. Inte ens kaffe eller Cola light slår det.

Träffade brorsans äldsta dotter igår, den yngsta hade redan somnat. Jag tyckte hon hade så roliga tänder och det visade sig att typ alla hennes tänder är lösa. Det finns inget läskigare än lösa tänder så hon fick inte visa dem. Men jag skulle gissa på att tandfen kommer besöka henne flera gånger inom en ganska snar framtid.

Funderar på att köpa den här klänningen som motivation inför Gran Canaria.


Jag kan se mig själv i den på en middag med Anders. Fan, jag tror att jag måste slå till!

Åter till plugg om hållbar utveckling nu.

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0