2010-11-14

Jag har fått dille på att titta på Lyxfällan på tv3play. Jag blir chockad och häpen över vilken koll folk har på sin ekonomi. Eller okoll borde jag väl säga. Nu sitter jag inte i samma sits som dem men det är roligt att titta för jag får en hel del bra tips på vad som kan göras åt ekonomin. Det är alltid roligt att se vad som kan göras. Små tips som jag ska ta till mig och jag håller på att göra en budget för mig själv nu. Den löper från den 15:e november till den 14:e december. Nu är det slut på småhandlande för min del. Jag lägger undan 1000kr automatiskt varje månad men jag ska se nu om jag kan lägga undan mer genom att sluta upp med småköp. Småhandlandet och matkostnaderna är de två sakerna som kostar mest. Så framöver är det storhandling och matlista som gäller. Vattenflaskan får följa med istället för att köpa dricka. Tidningar kan jag hoppa över och istället läsa på internet. Jag ska köpa månadskort till bussen istället för att betala för enkelresor. Det kommer att bli en utmaning och jag är säker på att jag kommer falla för frestelser men jag ska göra mitt bästa för att hålla mig i skinnet.

Jag var ledig från jobbet förra helgen så jag jobbar den här helgen och ska iväg om en och en halv timme. Lång dag idag, 13-23. Jag hoppas att det går bra. Mycket att göra och jag är inte riktigt van att jobba med dem som jag jobbar med nu. Men det blir säkert bra. Tyvärr har vi kasst med material eftersom DHL har lyckats strula till saker och ting. Jag hoppas att vi klarar oss ändå och skulle det bli kris så får vi gå och handla ett gäng säckar. Förhoppningsvis så hittar DHL vårt material och kommer med det imorgon. Jag har haft sån tur att världens bästa arbetskamrat har bytt pass med mig imorgon och på tisdag så jag får lite sovmorgon och jag slipper sitta i tre timmar och vänta på nästa pass. Jag börjar alltså klockan 11 imorgon istället för klockan 9. Så skönt.

Jag har precis plockat i lägenheten och har snabbt dammsugit det värsta på golvet. Nu ser det hyffsat rent ut igen. På onsdag ska jag städa igen. Det har blivit att onsdagar är mina städdagar eftersom jag är ledig då.

Det är riktigt kasst väder ute idag och jag tror att jag måste ha riktiga skor på jobbet idag, det börjar bli för kallt och blött med foppa nu. På torsdag är det äntligen dags för mitt läkarbesök och jag är spänd för vad han ska säga. Jag hoppas fortfarande på det bästa.

Nu ska jag kolla lite i skafferiet om jag har något som jag ka göra lunch av. Annars får jag köpa en sallad idag.

Puss


Kommentarer
Postat av: Jenny

Lycka till med ekonomin! Många bäckar små som man brukar säga... Det där klarar du ska du se! Och det är helt ok att falla för frestelsen ibland :P Syns imorgon ha det bra!

2010-11-14 @ 11:52:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0