Garderober

I torsdags verkligen storstädade jag lägenheten. Dammade, dammsög, torkade golven och tvättade. Passade även på att byta lite gardiner. Jag var med mamma till IKEA och köpte lite inredning och gjorde fint hemma. Det blev så bra.

Anders och jag pratade lite i onsdags om att köpa garderober till tv-rummet för att få mer förvaring. Jag trodde att vi skulle fundera på det ett tag men så åkte vi till IKEA i lördags och kom hem med tre garderober! Den vi hade valt var det erbjudande på, köp tre stommar men betala för två. Vi skulle ju egentligen bara ha två men vi nappade så klart på erbjudandet så nu har vi en garderob i hallen också. De som står i tv-rummet är ekfärgade med skjutdörrar i frostat glas. I hallen är den helvit med vita dörrar. Vi spenderade hela lördagskvällen med att bygga ihop stommarna och det gick riktigt bra. Igår byggde vi ihop skjutdörrarna och det var lätt. Svårare var det att sätta upp dem. Garderoberna är nämligen 236cm höga... Som tur var så kunde Anders pappa komma och hjälpa oss med dem och nu sitter dörrarna fast. Vi tog en till sväng till IKEA igår för att köpa dörrarna till garderoben i hallen. Vi valde fina vita dörrar. Av någon anledning finns det inga förborrade hål för dörrhantagen så de fick vi göra själva. Vi lade dörrarna ovanpå varandra och mätte ut och borrade. Anders var rädd att det blev fel när vi hade borrat klart men det blev kanon när dörrarna väl satt på plats. Nu ska vi inreda garderoberna och sen kommer lägenheten vara mycket roligare att vara i. Det kommer bli lättare att städa. Kanon.

Om tjugo minute ska jag gå till bussen och åka till jobbet. Jobbar tillsammans med mina härliga arbetskamrater idag igen. Så skönt. Samma sak imorgon. Tyvärr så har jag ju dubbelpass idag så jag måste fördriva tre timmar i stan. Ska ta med mig datorn så jag har något att göra.

Nu är det dags att byta om till jobbkläderna och göra mig klar.

Puss


Kommentarer
Postat av: Marielle

Jag läste på baksidan av boken och lite i den, känns lite konstigt att den utspelar sig såpass tidigt i hennes liv...men den kanske är värd en chans. Det är ju trots allt Carrie den handlar om ;)

2010-11-03 @ 16:48:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0