Jippie!!

I fredags fick vi glada nyheter på jobbet. Tyvärr gällde det inte alla men för en person iallafall. En av mina bästa arbetskamrater får jobba kvar!! Jag blev så glad för hennes skull och som vanligt fick jag tårar i ögonen. Det är förresten samma arbetskamrat som jag fick krama! Underbara härliga kvinna!!! Vi kommer jobba helt mot varandra men jag vet att vi kommer ha kul då vi faktiskt ses. Jag är så glad!!!

Lördagen bjöd på en mycket trevlig eftermiddag och en ganska trevlig kväll. Eftermiddagen började hemma hos Madde där vi förfestade. Hon och jag började redan klockan två... Vid klockan tre anslöt sig Ida och närmare klockan fem dök en fjärde person upp. Vi sjöng sing star och drack. Halv sex tog vi en taxi upp till kontoret där vi fick vänta i över en timme på bussen som tog oss till julbordet på Furuviks brygga. Vi fick reda på innan vi åkte att vi skulle åka tillbaka därifrån klockan 22.30. Galet länge att vara där och det blev faktiskt alldeles för länge. Vi hade tänkt gå ut på krogen efteråt men vi tappade helt sugen så vi lät bli. Busschauffören var snäll nog att släppa av oss vid teatern så vi slapp gå från Brynäs i snörusket. Madde och jag var ju så smarta att vi hade högklackat... Jag tog iallafall bussen hem och hann nästan somna innan Anders kom hem. Han var hemma hos sina föräldrar och tittade på film.

Igår tog vi sovmorgon och fick upp strax efter 11. Jag började plocka en del här hemma eftersom jag ville julpynta. Anders tog tag i balkongen som vi inte har rört sen i somras. Båda våra blomlådor ramlade ner i snön så dem fick jag leta reda på :-) Vi tog en sväng in på köpis där jag köpte ett presentkort till en viktig person. Anders köpte ett par tofflor och lite underkläder till mig. Jag hittade ganska mycket underkläder som jag ville ha så om jag har tur så får jag dem på julafton. Efter köpis tog vi en sväng till Forsbacka där jag letade reda på en julsaker. När vi kom hem så julpyntade jag och satte upp julgardiner. Nu är det mysigt här hemma! Till middag blev det hasselbackspotatis och kykling i mexican chili creme fraische. Mumma! Vid sju tiden kom Mange över på adventsfika, en liten tradition vi har. Anders hade bestämt att vi skulle se Trollkarlens lärling. Min ickefavorit Nicolas Cage är med och nån kille med dryg röst och knepigt utseende spelade en av huvudrollerna. Det slutade med att jag kollade i typ en halvtimme. Sen fick jag nog och satte mig i sovrummet istället.

Idag har jag jätteont i magen. Långt ner, typ vid livmodern. Inte så roligt alls. Klockan 11 ska jag infinna mig på arbetet. 11,45 har vi bokat julbord på Järnvägskrogen. Två julbord på tre dagar känns väl inte så jätteroligt men det får gå. Idag är det tyvärr sista dagen som vår chef jobbar med oss.  Idag jobbar jag till klockan 22.

Jag tittade precis ut och jag blev faktiskt förvånad att det snöar nu. Kan det verkligen snöa när det är 10 grader kallt ute? Tydligen så kan det göra det. Jag fattar inte att det kan snöa så mycket. Det verkar som att vi får en vit jul iallafall.

Idag ska jag också boka tid för klippning, färgning och nagelförlängning. Har bestämt mig för att go all out for christmas. Klänningen jag ska ha kostade ju bara 49kr så...

Dags för en kopp te nu!!

Puss 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0