Sovmorgon

Imorgon har jag sovmorgon men jag ska upp i tid ändå. Tänkte ta mig en promenad på morgonen och svänga förbi köpis och köpa ett busskort. Det är svindyrt att betala per gång på bussen så nu är det dags att jag införskaffar mig ett månadskort. Jag kommer tjäna närmare 200kr per månad på det. De pengarna lägger jag hellre på något roligare.

Jag pratade med mamma på telefon idag om förändringarna som sker på mitt jobb. Det är ju bara fyra peronder som ska få vara kvar eftersom 70 timmar jobb förvinner per vecka. Mamma verkar ha ökat mina chanser att få vara kvar för hon kom ihåg ställen som jag har jobbat på som jag själv inte kom ihåg. Min mamma är bra att ha hon.

Just nu sitter jag inne på vårt kontor och väntar på att klockan ska bli 20 så vi får gå ut och jobba igen. Inte direkt så att jag längtar men det är roligare att jobba än att sitta här och bara vänta. Trodde inte att det kunde vara så tråkigt att ha en timmes rast.

I torsdags kom jag fram till att jag inte tänker umgås eller träffa en viss person mer. Jag har kämpat i snart tre år med att få ett godkännande och i torsdags märkte jag verkligen att personen inte kommer att börja gilla mig. Jag behöver inte bry mig egentligen för det är ingen som jag behöver träffa så ofta men jag mådde verkligen dåligt efter i torsdags. Man kan inte bete sig hur som helst. Jag vet iallafall att jag ska älska ALLA mina barn och den de väljer att leva med. Jag kommer också älska ALLA mina barnbarn och den de väljer att leva. Precis som det ska vara.

Nu är det dags att sätta igång igen.

Puss  


Kommentarer
Postat av: Jenny

Bra för dig! Jag hoppas att hon tar åt sig! :)

2010-11-17 @ 20:33:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0