2010-10-28 (early)

Till att börja med måste jag säga att jag trots att jag jobbade hela helgen hade en underbart rolig helg. Jag jobbade med de bästa arbetskamraterna och vi hade hur kul som helst. På lördagen beställde vi pizza till middag och på söndagen satt vi i tre timmar och bara snackade. Två av våra tåg var två timmar sena vilket ledde till att vi hade "rast" i tre timmar. Under dessa timmar lärde vi känna varandra rejält... Mina arbetskamrater och jag kan prata om vad som helst och det är så skönt. Jag hoppas att vi får gå på något julbord eller liknande så vi får en kväll ute. Det kan inte bli annat än bra :-)

Igår (onsdag) tog jag som utlovat en härlig sovmorgon. Vaknade när klockan var närmare 12. Jag satte mig vi tv:n ett tag men tröttnade så jag tog mig en liten tur till köpis. Tröttnade rätt snabbt på det också så jag ringde till Erik och kollade om han var hemma och det var han. Så jag åkte då till Sandviken och drack kaffe och spelade Uno med honom och Vilda. De utklassade mig totalt... När Jessica kom hem så fick jag viktväktargrejerna som jag egentligen var där för. Fick även med mig en almanacka som mamma skulle ha så på vägen hem åkte jag till Forsbacka och lämnade den. Efter det åkte jag hem. Anders vaknade runt 17.30. Han hade jobbat hela natten så han fick sova ifred på dagen. Jag gjorde korv och makaroner till middag. Trist men det gick snabbt. När klockan slog 21 satte Anders igång sin jobbtelefon och det hann inte ens gå en minut innan den började ringa. Han har jobbat sedan dess. Själv har jag plockat i köket och städat städskåpet. Imorgon ska jag storstäda.

Jag har suttit och kollat på IKEA:s hemsida och hittat en del grejer som jag ska köpa imorgon. Mamma har lovat att följa med mig dit. Tv-rummet får gå i svartvitt. Köket får gå i blått. I sovrummet har vi lite marint tema så det är också blått. Jag ska sätta upp och byta gardiner imorgon. Jag hoppas att jag orkar och hinner allt. Det måste jag göra.

Nu ska jag dricka ett par liter vatten, är så himla törstig. Sen ska jag hoppa ner i sängen och sova.

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0