Ledig tid

Den här veckan har jag gjort något som jag aldrig har gjort tidigare. Jag har tagit ledigt från jobbet. För varje röd dag som infaller på en vardag får vi en ledig dag som vi kan ta ut när vi vill. Jag hade tre såna dagar sen jul och nyår och de har jag utnyttjat nu. Min lediga tid har jag utnyttjat till att vårstäda och byta gardiner. Och så klart till att bara vara ledig och slappat. Jag hade bara tänkt vara ledig en dag egentligen, imorgon, men jag passade på att vara ledig när det ändå fanns folk som ville och kunde jobba istället för mig.

Ikväll kommer Vilda hit och sover över. Syrran ska iväg och se September ikväll och Erik ska jobba. Mamma kommer också hit så vi ska äta tillsammans. Det blir trevligt.

Jag får även besök av mina arbetskamrat Hugo och hans tjej Pia ikväll. De åker till Turkiet imorgon bitti och jag ska passa deras söta hund Tindra under tiden. Vi har träffats mycket på jobbet och hon är världens mysigaste och snällaste hund. Det kommer nog gå jättebra. Jag och Anders har ju pratat en del om att skaffa hund tidigare och nu blir det ett riktigt prov för att se om vi klarar av det. Spännande!!

Imorgon bitti kommer mamma och syrran hit och hämtar mig och Vilda så ska vi åka till Bollnäs. Min storebror fyllde 34 år igår så vi ska dit och fira honom.

Nu börjar jag bli hungrig och vi har inget hemma att äta. Jag tror att det får bli en promenad ner till Tempo. Jag är sugen på fiskgratäng!

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0