Kroppen

Några kilon har jag kvar att gå ner än. Vet inte riktigt hur många. Jag ska gå ner dem och och några fler efter nyår. Jag ska lägga på ett kol och bli lite hårdare på mig själv. Det har trots allt bara gått åtta veckor än. Det tog nio månader att gå upp alla kilon...

Kroppen är verkligen inte densamma efter en graviditet. På ett sätt bryr jag mig inte så mycket men samtidigt så bryr jag mig enormt mycket.

Tuttarna har blivit mindre och lite mer hängiga. De var fasta och stora så länge jag hade mjölk... Men det är något man kan åtgärda senare. Efter att alla mina önskade barn har kommit.

Höfterna är bredare. Det ska väl gå ihop antar jag. Man blir ju bredare eftersom kroppen förbereder sig inför förlossningen. Jag längtar tills jag kan ha mina vanliga jeans på mig.

Magen är väl den som ger mig huvudbry. Under den sista veckan kom bristningarna. Ganska mycket blev det i slutändan. Men jag har sett värre. På ett sätt kan jag tänka att det inte spelar någon roll eftersom min underbara son har legat i min mage och växt där. Samtidigt så tänker jag på solstränder och semesterar. Hur kommer jag att må då jag ska visa upp mig i bikini? Jag har lätt för att jämföra mig med andra. Just nu ligger jag lågt med de tankarna men jag vet inte alls hur jag kommer känna till sommaren.

Summa sumarum: Kroppen förändras, på gott och ont. Jag ska göra mitt bästa för att må bra i min kropp. Det innebär för mig att gå ner några kilon och träna upp mig en del. Ryggen har tagit en hel del stryk under de senaste månaderna. Jag ger mig själv en tidsfrist till maj. Då ska jag ha uppnått ett mål där jag känner mig hemma med mig själv.

Som vanligt, önska mig lycka till...

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0