Lyx

Jag vet inte vad jag tyckte var lyx i mitt liv förut men jag vet vad det är nu. Det är att hinna måla naglarna med ett snabbtorkande lack innan Freddy vaknar igen. Det är lyx att hinna duscha varannan dag. Att somna före klockan tolv är också lyx

Jag vet också att jag inte behöver så mycket lyx i mitt liv. Det enda jag behöver är Anders och Freddy. Att plocka upp Freddy när han är nyvaken slår det mesta. När han skrattar när jag pussar honom på munnen får mig att smälta. Att han gråter ibland och vill vara vaken på nätterna gör mig inte så mycket. Allt jag vill är att Freddy mår bra och får det han vill. Han vill inte gärna somna själv utan vill ligga i min famn. Vissa tycker att det är fel och att han är bortskämd. Men vad gör väl det? Han är bara åtta veckor gammal.

Jag håller som bäst på att få honom att sova i sin egen säng. Runt tre timmar varje natt sover han där. Efter att han har ätit så sover han mellan oss. Jag ska försöka få honom att somna om i sin egen säng men just nu fungerar det som vi gör nu bra.

Det är otroligt vad man prioriterar saker annorlunda i sitt liv efter att man har fått barn. Det kan jag säga efter så kort dig. Men jag älskar det!

Puss 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0