Vill inte

Idag vill jag bara stanna inne men det går inte eftersom jobbet kallar. Jag sitter här i soffan och tittar ut. Stora snöflingor faller mot marken. Det känns mer som höst än vår. Kan man drabbas av en höstdepression på våren? Jag som har varit så glad att snön är borta och så händer detta. Nu hoppas jag bara att det inte lägger sig utan att det försvinner under dagen.

I söndags spenderade jag några timmar tillsammans med min syster hemma hos henne. Det känns som att vi har kommit varandra närmare på senaste. Det har vi nog gjort också, av olika anledningar. På lördag ska jag dit igen. Då för att fika på rabarberscones med kanelsmör. Det låter ju hur gott som helst!

Jag måste ta tag i att baka någon dag också. Anders fyller år om ett par veckor och det är alltid trevligt att kunna bjuda på hembakat.

Nu ska jag leta reda på min nässpray och sen ska jag vila en stund innan jag måste gå till bussen.

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0