Brandvarnare

Jag frångick mina rutiner imorse och hade ingen väckarklocka ställd. Jag tänkte att jag skulle sova ut. Tji fick jag. Vid kvart i åtta vaknade jag av ett pip. Det kom regelbundet med nån minuts mellanrum. Jag hade ingen aning om vad det var eller vart det kom ifrån. Jag klev upp och klädde på mig. Sen så gick jag ut i hallen och lyssnade. Det visade sig vara vår brandvarnare. Den larmade om att batteriet var på väg att ta slut. Så jag fick hämta en trappstege och plocka ner varnaren och ta ur batteriet. Nu måste jag komma ihåg att köpa ett nytt batteri. först ska jag kolla om vi har ett på lager. Brandvarnare vill jag ju ha.

Dagens to to-lista är inte speciellt lång. Bara åtta punkter. Det känns bra. En del av sakerna är inte speciellt krävande. Till exempel att tvätta. Det sköter ju sig själv. Det enda jag behöver göra är ju att lägga in tvätten och sen hänga den. Jag måste handla lite sen också. Såg ett par härliga mattor på IKEA igår som jag ska köpa.

Dagens första uppgift är iallafall att ta tag i köket. Så nu ska jag dra igång radion och sätta igång med disken. Jag hoppas så att jag hinner med punkten "städa övervåningen" idag. Det är slut med att gå med skor inne nu. Jag vill ha det fräscht på golvet numera.

Dags att sätta igång nu om jag ska hinna och orka med allt.

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0