Intressant

Anders föräldrars grannars barn (långsökt) var nyfikna på vårt hus igår och kom hit för en rundtur. Två systrar och den enes pojkvän. De fick barn för två månader sedan och det är så intressant att höra vad folk tycker och tänker. För det första så var det killen som höll i bebisen under tiden de var här och han såg ut som att han skulle tappa barnet precis när som helst. Helt otroligt att man kan vara så tafflig med sitt eget barn tycker jag. När tjejen sen började förklara för mig hur mitt liv kommer bli i framtiden så blev jag ganska häpen. Jag kommer inte ha tid med något och om jag är påklädd när klockan är 12.30 så är det bra. Att ett barn tar upp mycket av ens tid är jag helt med på. Men nu är det ju faktiskt så att spädbarn sover väldigt mycket i början, om de inte har tex kolik. Hinner man verkligen inte med något då? Visst så kommer jag säkert att vara ganska trött till en början och så också men allvarligt talat. När barnet sover så hinner man väl göra saker. Man behöver inte sitta och hålla i och titta på sitt barn varje sekund. De kanske inte är speciellt vana vid barn och vet inte än hur de ska få vardagen att gå ihop. Jag vill gärna tro att jag har lite erfarenhet av barn iallafall och jag tänker inte sitta på arslet hela dagarna och stirra ner i spjälsängen. Vi har mycket att göra här hemma och visst kommer det ta tid att göra i ordning allt men jag tänker inte sluta aktivera mig för att bebisen kommer. En promenad om dagen ska jag kämpa mig ut på men sen så kommer jag försöka fixa saker här hemma också. Jag tror som vanligt att saker blir som man vill.

Så det så.

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0