Lite olika

Anders och jag är olika på många olika sätt. Det som skiljer oss mest åt är nog våra sovvanor. Jag sover sällan mer än runt sex timmar per natt, om jag har tur... Anders kan sova precis hur länge som helst. Dessutom är jag morgonmänniska och han är kvällsmänniska. Jag lägger mig gärna runt tio och han hellre vid tolv, ett. En sån enkel sak kan sätta käppar i hjulet för mig nu. Varje dag sen vi flyttade in har jag vaknat strax före åtta. Vare sig jag har ställt klockan eller inte. Eftersom Anders är uppe senare än mig så vill jag såklart att han ska få sova men det innebär också att jag inte riktigt vågar börja göra saker här hemma. Jag vill ju inte väcka honom. Så nu sitter jag här och har varit vaken i lite mer än två timmar och har inte tagit tag i något än. Det börjar väl bli dags nu tycker jag så jag ska göra mig en kopp te och sen plocka in disken i diskmaskinen.

I två dagar nu har jag legat lågt och inte gjort många knop här hemma. Jag har känt mig lite risig på olika vis så jag har tagit det lugnt. Det ska jag verkligen inte göra idag. Nu ska det hända grejer här hemma. För det första så ska det tvättas och städas. Jag ska måla runt dörren till det lilla sovrummet och plocka upp kontorssakerna till loftet. Jag skulle vilja sätta igång att fixa barnrummet så fort som möjligt så jag ska se till att rensa där så gott det går. Hur jag ska kunna ta ner lister och så vet jag inte än. Jag vill inte belasta Anders med ännu mer jobb. Han kämpar stenhårt nere i källaren med att göra vårt betongbadkar trevligt så att vi kan duscha där. Det tar faktiskt på krafterna att varje dag behöva pcka sig iväg till hans föräldrar för att låna duschen. Han ska dessutom sedan riva ut allt i vårt badrum här uppe så att han kan gipsa och göra klart för mattläggaren. Anders är verkligen min hjälte. Under veckan har han haft jour och har jobbat runt 60 timmar obekväm tid och har ändå orkat slita här hemma. Vilken tur att jag har honom. Det är dags för mig att börja betala tillbaka nu...

Som sagt. Dags för en kopp te och sen sätta igång med dagens sysslor.

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0