Rutiner

Jag tycker att det är så otroligt skönt att ha ordning och reda. Det kanske inte alltid syns i mitt hem men jag har ett enormt kontrollbehov. Det är något jag har fått hemifrån. Hela min familj är likadan. Iallafall mamma och Jessica. Jag kan inte leva utan min almancka, den skriver jag upp allt i och har den med mig jämt. Det värsta jag vet är att komma försent så det är viktigt att skriva upp möten och så i den så att jag vet precis när jag ska vara på ett visst ställe.

En ny vana som jag har lagt till nu nör vi bor här i huset är att jag skriver en to do-list varje dag. Där punktar jag upp allt det jag ska göra under en dag och bockar av sakerna jag är klar med. Mycket effektivt eftersom jag hatar när jag inte hinner med allt. För mig känns det bra att göra så eftersom jag känner att det händer något med huset och att jag har bidragit med något. Jag gör mest en massa småsaker men som märks i slutändan ändå. Allt småplock som måste få sina ställen att bo på, städning och så vidare.

En annan skön vana jag har är att jag alltid ställer klockan på åtta. Då går jag upp, äter min frukost och surfar ett tag. Om någon dag kan jag även läsa Gefle Dagblad. Jag ska kanske gå ut till postlådan och kolla om jag har fått den redan idag. Hur skönt vore inte det? Lösa lite korsord och så till frukosten.

Ett par av mina punkter på dagens lista är att jag ska tvätta, städa klart i Anders och mina garderober, flytta upp våra kontorsgrejer till kontoret och måla runt dörren i sovrummet. Inget överansträngande alltså.

Jag läste förresten igår att bara 5% föder sina barn på sitt utsatta datum. Så jag räknar kallt med att gå över tiden. Förhoppningsvis inte speciellt länge bara. Jag vill träffa min bebis nu!

En vana som jag ska lägga till när bebisen har kommit är att ta en långpromenad varje dag. Jag hoppas kunna börja med det ett par veckor efter förlossningen. Det ska bli så skönt. Jag vill verkligen komma tillbaka till min gamla kropp och jag saknar min förlovningsring. Den fick jag ta av mig för flera månader sedan. Det ska bli skönt att vara förlovad på riktigt igen!

Nu ska jag gå ut och kolla postlådan och sen ska jag slänga in en maskin med tvätt. Nu har dagen börjat!

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0