Tråkigt väder

Idag är det riktigt tråkigt väder. Det regnar och är grått på himlen. Vilken tur att jag slipper gå ut. Två gånger har jag varit till postlådan redan men nu ska jag hålla mig inne i några timmar. Vi har två postlådor. En som sitter på staketet och en som sitter en bit längre bort. En är till för morgontidningen och den andra är till för den vanliga posten. Man har det så när man bor på landet i en by :-) Tyvärr så verkar tidningsbudet inte fatta det så jag får morgontidningen i den vanliga lådan. Jag går ju alltid ut och hämtar tidningen vid åtta på morgonen när jag vaknar. Bara en timme senare kommer posten. Så om jag är riktigt lat så kan jag gå ut och hämta allt på en och samma gång runt kvart över nio. Men då har jag ju redan ätit frukost. I-lands problem det där.

Anders ska på massage idag klockan 14. Jag ska följa med honom in till stan. Om Marlene är hemma kanske jag åker en snabb sväng dit. Annars får jag ta mig en promenad på stan. Det var hur länge sen som helst jag gick där. Känns det som iallafall. Efter Anders massage ska vi ta en sväng till Jula och handla lite grejer. Sen hoppas jag att vi hinner till IKEA också. Jag vill köpa skötbordet och sätta upp det. Det är typ det sista jag har kvar nu. Sen så är jag kittat för att ta hand om en bebis.

Jag trodde förresten att värkarna satte igång igår kväll. Det högg till som attan i både mage och rygg. Flera gånger gjorde det väldigt ont. Men det gick över. Jag har sovit kasst hela natten på grund av det. Har vaknat flera gånger och hoppats på att vattnet skulle gå eller att värkarna skulle komma igång. Men ingenting.

Mamma vill verkligen att bebisen ska komma nu så att hon kan åka och shoppa. Det kliar verkligen i hennes fingrar :-)

Nu ska jag göra mig en stor kopp te och bara njuta av lugnet. Det är så skönt att titta ut och se att det regnar och här inne är det varmt och skönt. Om en stund är det dags att sätta igång med dagens sysslor men nu ska jag bara njuta.

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0