Nycklar

Nu har vi precis kommit tillbaka från lägenheten. De som ska bo där har fått nycklarna och har börjat flytta in. Jag hoppas så att jag för sista gången har bott i lägenhet. Det känns så underbart att det inte är sant. Vi bor verkligen i hus nu. Det har jag längtat efter sen jag flyttade hemifrån. Ännu mer sen jag träffade Anders. Nu är det verklighet. Vi har ett eget hus.

Jag har precis städat hallen uppe. Anders är på Elgiganten och hämtar vår nya frysbox. Eftersom vi bara har en kyl i köket så måste vi ha en frysbox. Det står två stycken gamla nere i källaren men de ska vi inte använda. Dels för att de är just gamla och drar hur mycket ström som helst men också för att det blir för komplicerat att ha dem i källaren. Det är ju jag som sköter all matlagningen i vår lilla familj och det kommer bli svårt att springa ner dit varenda gång jag behöver något som är fryst. Visserligen är det samma sak med tvättstugan men det är något annorlunda med det tycker jag. Där nere kan jag ju hänga tvätten och låta den vara. Maten kan jag ju inte laga i källaren...

Igår tog jag tag i köket och packade upp det sista så nu är jag ganska nöjd med det. Städskåpet skulle jag behöva bygga om till ett skafferi men det tror jag inte ska vara något problem. Den lilla toaletten städade jag också igår. Det var välbehövligt. Det var inte den trevligaste toaletten jag har sett... Nu skiner iallafall det bruna toalocket och det luktar gott där inne. Mycket trevligt.

Anders och hans pappa satte upp de sista taklisterna i sovrummet igår så idag ska de bygga ihop garderoberna. Nu känns det verkligen som att vi är på rätt väg.

Jag tycker fortfarande att det är jobbigt att jag inte kan vara så aktiv och deltagande som jag verkligen vill. Men det får jag väl stå ut med. Jag får helt enkelt acceptera att jag inte kan bära en massa saker och får göra allt i min egen takt. Vilket innebär snigelfart... Så fort garderoberna står på plats så ska jag ta mig an dem och göra i ordning. Bebisens kläder ska jag också packa upp. Det kommer inte ta lång tid... När jag är klar med det så ska jag nog bära upp våra kontorsgrejer till loftet. Jag måste också fundera på hur vi kan göra där uppe. Det är ett perfekt utrymme att ha kontor på men det fungerar inte riktigt som vi vill ha det. På något sätt måste det gå att lösa.  Om vi får till det så kanske vi kan göra ett barnrum sen. Jag tror att mamma är sugen på det också :-)

Innan jag sätter igång så ska jag dricka en yoghurt. Mums.

Puss 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0