Vecka 39

Idag går jag in i vecka 39. Det innebär att jag har varit gravid i 38 fulla veckor och nu är det bara två veckor kvar. Förlossningen kan ske närsomhelst nu under de fyra kommande veckorna. Jag hoppas så klart att jag inte ska gå över tiden för nu är det inte roligt längre.

Jag har inte känt några förverkar än men jag känner ett tryck ner mot underlivet. Jag springer på toaletten var tionde minut så jag hoppas verkligen att det är över snart. Det verkar som att de flesta bebisarna lugnar ner sig i slutet på graviditeten men det har verkligen inte min bebis gjort. Det är liv och rörelse konstant i magen. Speciellt efter att jag har ätit och mycket på nätterna. Jag hoppas verkligen inte att bebisen blir en nattuggla. Eftersom jag är som farmor själv och vill gärna lägga mig i tid på kvällarna...

Jag har fortfarande inte packat klart min förlossningsväska. Det mesta är packat till bebisen men min egen väska är inte klar än. Ska väl se till att få det gjort så fort som möjligt. Nåt klädesombyte, bindor och amningsinlägg är väl vad som behövs. Nånting till Anders och mig att tugga på under förlossningen ska också inhandlas. Det är mycket att tänka på.

Snart är vi iallafall en liten familj och det är det som får mig att orka. Jag är helt slut både i kropp och själ.

Puss 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0